Bunun birkaç sebebi olabilir.
Bilgisizlik
Satıcı Kargo ücreti ödediğinden habersizdir. Bu sebeple de örneğin 2 TL'ye mal ettiği bir ürünü 15 TL'den satarak Komisyon düşüp kalan kısmın kazanç olduğunu düşünüyor olabilir. Bu şekilde zarar eden birçok firma var. Zarar ettiklerini bilmeden.
Reklam
Ürünü daha pahalıya satmadan önce UYGUN FİYATA satışa koyarak ürüne YORUM - PUAN ve GÖRÜNÜRLÜK kazandırıyor olabilir. Bu sayede daha sonrasında 50 TL yaptığında gelecek birkaç Neden bir anda fiyatı yükseldi yorumuna rağmen onlarca yorum ile ürünü ön plana çıkarmayı başarmayı planlıyor olabilir. Veya bu ürün ile mağazasına müşteri çekerek Farklı ürünleri satmak istiyor olabilir. veya bu ürünü alanların ihtiyaç duyacağı farklı ürünleri de satarak sepet çeşitliliğini arttırmayı amaçlıyor olabilir.
Minimum Sipariş Adedi Uygulaması
Verdiğiniz rakam buna uymuyor ama 16 TL değil de 15 TL olduğunu varsayıyorum. Trendyol'da uygulanan bir Minimum Sipariş Adedi uygulaması var. Buna göre;
“Minimum Sipariş Adedi” uygulamasında, müşterinin gördüğü fiyatı
0-10 TL arası tüm ürünlere “Minimum Sipariş Adedi = 3”
10-15 TL arası tüm ürünlere “Minimum Sipariş Adedi = 2”
olacak şekilde otomatik tanımlama yapılmıştır.
Yani 15 TL'den satışa konulan bir ürünü en az 2 Adet olarak almak zorunda. Bu durumda da aslında 1 ürünü 15 TL'den değil de 2 ürünü 30 TL'den satıyor olabilir. Bu durumda bu rakamın 15 TL'si Kargo - 5 TL'si Komisyon vs olsa maliyeti de 2 ürün için 5 TL desek ortalama sipariş başı 5 TL kazanıyor diyebiliriz. Çok satan, iadesi düşük olan ve üretimi ucuz ve kolay olan bir ürün grubu için uygulanabilir bir satış politikası