İsimsiz Üye
Muhtemelen sitedeki üyelerin kısmı satıcı değildir ancak sorunlarımızın çözümü için birlik olursak belki biraz yukarıdaki ve ismi yazmayan pazaryerlerini disipline edebilir yada rahatsızlık verebiliriz. Aksi durumda bugün kar eden çok satan mağazalar gün gelir bir şekilde Pazaryeri tarafından haksız şekilde zarara uğratılır.
Ben kendi adıma neler yaptım? Yapabilirim?
-En çok satan ürünleri datasıyla üreticiden direkt ürün alarak satış yapıyorlar. Fiyat kırıyorlar, komisyon indirimlerini yok ediyorlar ve hatta bizlerle buybox savaşları yapıyorlar. Komisyon yok, hatta biz 10 tl lik ürün için kargo ücreti öderken mesela trendyol kendi sattığı 1600 tl lik ürün için müşteriden kargo ücreti alıyor. Kendi müşterisi ile rekabet eden başka bir sektör yoktur ve bizler tuzluğu elimize alarak peşinden koşuyoruz!!!
-Kendileri sattıkları ürünler için iade kabul etmeleri %10 ihtimal iken bizim 1 sene önce sattığımız servis ağı bulunan ürün için müşteriye iade kodu veriyor, kargo ücretlerini bize yansıtıyor.
-kapalı kutulu, jelatinli ve ekstra paketleme yaparak gönderilen ürün için kusurlu ürün iadesi açıldığında bizden kamera kaydı, paketleme örneği istenirken müşterinin böyle bir ispat talep edilmiyor. Hasar tespit tutanağı zaten yok ancak en azından kutu açılış videosu istenebilir. İade kargo ücretlerinin satıcıya yansıtılmasını savunanlar var,ürün müşteriye ulaştığında müşteri yukarıdaki gibi tutanak yada kutu açılış videosu ile ispatlıyorsa kusurlu/yanlış gönderimler için yansıtılabilir ancak bunların dışındaki keyfi iadeleri sıfıra indirir.iade ÜCRETSİZ KEYFİ OLMAMALI !!!
haksız iadesi kabul edilen siparişlerin %80ini hepsiburadaya - trendyola fatura ettim. Çok uğraştırıyorlar ama uğraşıyorum ve sonucunu alıyorum. Eminim ki birçoğunuz bu çabayı göstermedikleri için pazaryerleri tamamen son kullanıcı odaklı onları haklı görüyor ama unutmayın ki biz satıcılar asıl Pazaryerlerinin müşterisiyiz!!!
Şimdiye kadar açılan 15 Tüketici hakem heyeti kararırnın 14ini kendi savunmam ile kazandım,1 tanesi kaybettim.onda da haksız olmadığım için avukata vererek tüketici mahkemesine başvurdum bekliyorum.Haklı olduğunuz noktada hakkımızı savunmadıkça ya müşteri ya pazaryeri yada tüketici mahkemesi üzerimizden geçer.
Müşterinin kendi kırdığı hasar verdiği ürün için yeni bir tane alarak eskisini bizlere iade edilmeyen yoktur ve el mahkum kabul edeceksiniz.
-komisyon baremleri son 21 gün ortalamasına göre alınıyor.nedense bu oran pazaryerinin satıcı olduğu ürünlerde sadece 1 gün fiyat kırması ile sürekli düşüyor.Bilerek ve isteyerek bu oran rekabet ettirmeyi imkansızlaştırıyor.
-ödemeler için vadeleri uzatarak erken ödeme desteğiyle!!! bizim paramızı bize satıyor!!!
Bunun maddelere dahada çoğaltılabilir.Ben kendi adıma her başıma gelen bu durumlarda ekran görüntülerini alarak Cimere detaylı bir şikayette bulundum.sonuç muhtemelen değişmeyecektir.tek başıma denizde kum tanesi 1 dilekçe.
Bu durum maalesef 1 pazaryeri özelinde değil tüm pazaryerleri için geçerli.
içimizde mutlaka hukukçu, avukat, bilirkişi, mali müşavirler vs vardır. Bu gibi durumlar için bir dilekçe örneği hazırlanarak nasıl olur bilemiyorum ama belki 20-30bin elektronik imzalı bir dilekçe hazırlanarak rekabet kurulu - cimer - ticaret bakanlığı gibi gerekli mercilere derdimizi anlatabiliriz.
Aksi durumda para kazandığımızı zannetmeye devam eder gün gelir paramızın yok olduğunu anlarız.
Ben kendi adıma neler yaptım? Yapabilirim?
-En çok satan ürünleri datasıyla üreticiden direkt ürün alarak satış yapıyorlar. Fiyat kırıyorlar, komisyon indirimlerini yok ediyorlar ve hatta bizlerle buybox savaşları yapıyorlar. Komisyon yok, hatta biz 10 tl lik ürün için kargo ücreti öderken mesela trendyol kendi sattığı 1600 tl lik ürün için müşteriden kargo ücreti alıyor. Kendi müşterisi ile rekabet eden başka bir sektör yoktur ve bizler tuzluğu elimize alarak peşinden koşuyoruz!!!
-Kendileri sattıkları ürünler için iade kabul etmeleri %10 ihtimal iken bizim 1 sene önce sattığımız servis ağı bulunan ürün için müşteriye iade kodu veriyor, kargo ücretlerini bize yansıtıyor.
-kapalı kutulu, jelatinli ve ekstra paketleme yaparak gönderilen ürün için kusurlu ürün iadesi açıldığında bizden kamera kaydı, paketleme örneği istenirken müşterinin böyle bir ispat talep edilmiyor. Hasar tespit tutanağı zaten yok ancak en azından kutu açılış videosu istenebilir. İade kargo ücretlerinin satıcıya yansıtılmasını savunanlar var,ürün müşteriye ulaştığında müşteri yukarıdaki gibi tutanak yada kutu açılış videosu ile ispatlıyorsa kusurlu/yanlış gönderimler için yansıtılabilir ancak bunların dışındaki keyfi iadeleri sıfıra indirir.iade ÜCRETSİZ KEYFİ OLMAMALI !!!
haksız iadesi kabul edilen siparişlerin %80ini hepsiburadaya - trendyola fatura ettim. Çok uğraştırıyorlar ama uğraşıyorum ve sonucunu alıyorum. Eminim ki birçoğunuz bu çabayı göstermedikleri için pazaryerleri tamamen son kullanıcı odaklı onları haklı görüyor ama unutmayın ki biz satıcılar asıl Pazaryerlerinin müşterisiyiz!!!
Şimdiye kadar açılan 15 Tüketici hakem heyeti kararırnın 14ini kendi savunmam ile kazandım,1 tanesi kaybettim.onda da haksız olmadığım için avukata vererek tüketici mahkemesine başvurdum bekliyorum.Haklı olduğunuz noktada hakkımızı savunmadıkça ya müşteri ya pazaryeri yada tüketici mahkemesi üzerimizden geçer.
Müşterinin kendi kırdığı hasar verdiği ürün için yeni bir tane alarak eskisini bizlere iade edilmeyen yoktur ve el mahkum kabul edeceksiniz.
-komisyon baremleri son 21 gün ortalamasına göre alınıyor.nedense bu oran pazaryerinin satıcı olduğu ürünlerde sadece 1 gün fiyat kırması ile sürekli düşüyor.Bilerek ve isteyerek bu oran rekabet ettirmeyi imkansızlaştırıyor.
-ödemeler için vadeleri uzatarak erken ödeme desteğiyle!!! bizim paramızı bize satıyor!!!
Bunun maddelere dahada çoğaltılabilir.Ben kendi adıma her başıma gelen bu durumlarda ekran görüntülerini alarak Cimere detaylı bir şikayette bulundum.sonuç muhtemelen değişmeyecektir.tek başıma denizde kum tanesi 1 dilekçe.
Bu durum maalesef 1 pazaryeri özelinde değil tüm pazaryerleri için geçerli.
içimizde mutlaka hukukçu, avukat, bilirkişi, mali müşavirler vs vardır. Bu gibi durumlar için bir dilekçe örneği hazırlanarak nasıl olur bilemiyorum ama belki 20-30bin elektronik imzalı bir dilekçe hazırlanarak rekabet kurulu - cimer - ticaret bakanlığı gibi gerekli mercilere derdimizi anlatabiliriz.
Aksi durumda para kazandığımızı zannetmeye devam eder gün gelir paramızın yok olduğunu anlarız.