Merhaba,
Pazaryerlerinde tazmin başvuru süreçleri 2 farklı şekilde gerçekleşiyor.
1) Eğer ürünü bağımsız bir kargo firması ile gönderdi iseniz kargo firmasının şubesi ile görüşmeniz gerekmektedir. Misal MNG - Yurtiçi - Sürat - Aras - Sendeo - Kolay Gelsin - PTT gibi.
2) Eğer kargo pazaryeri kargosu ile gitti ise bu durumda pazaryeri müşteri hizmetlerini arayarak Tazmin Kaydı açtırmanız gerekiyor. Hepsijet ve Trendyol Express gibi.
İkinci adım tazmin sürecinin onaylanması ve fatura süreci. Bu noktada gerek pazaryeri Kargosu gerek Diğer Kargo Firmaları ile tazmin sürecinin sonlanmasını beklemeniz gerek. İlgili kargo firması süreç sonlanınca size bir Tazmin Faturası kesmeniz için ulaşacaktır.
Tazmin faturası kesilirken firmanın size ilettiği açıklama ile faturayı kesmeniz lazım. Bu genelde ürün adının Tazmin Bedeli olduğu ve Sipariş Numarası - Kargo Takip Kodu - Tazmin Başvuru Kayıt Numarası gibi ek açıklamaların olduğu bir şekilde oluyor.
Tazmin Faturası için kesilecek fatura için KDV oranı % 0 olmalı. KDV Açıklaması ise DİĞER seçeneği ile kayıt edilmeli. Kayıt kodu 501 idi sanırım. Ek olarak müşteriye kesilen faturayı da iptal edebilirsiniz. Çünkü artık o ürünü müşteriye değil kargo firmasına kesmiş durumdasınız.
İşin içinden çıkamadığınız bir noktada bize tekrar yazabilirsiniz.